Bach 2.1 - Singet dem Herrn ein neues Lied

Singet dem Herrn ein neues Lied!

Motetten van J.S. Bach en familie o.l.v. Georg Hage

Georg Hage, artistiek leider van de Akense Bachvereniging, heeft een prachtig programma samengesteld waarin we de opbouw van de Lutherse mis herkennen. Magistrale dubbelkorigheid, afgewisseld met kleinere en zelfs solistische bezettingen, trekt de luisteraar in de wereld van de vocale barok: coloraturen en retorica in optima forma!

* Voorafgaand aan het concert in Maastricht wordt er een lezing gegeven door Wim Hekking, in de Waalse Kerk (18.15 uur).

** Na het concert in Aken kunnen we het orgelconcert 'Ist das von Bach!?' door Klaus van den Kerkhoff in de St. Annakirche (19.30 uur) van harte aanbevelen.

***Let op: Voor Duitsland gelden uitgebreidere coronamaatregelen. Vóór een concertbezoek moet er een vaccinatiebewijs, een bewijs van recente genezing of een negatieve test met officieel bewijs (max. 48 uur) kunnen worden overlegd (geimpft, getestet, genesen). Daarnaast is het verplicht uw gegevens achter te laten en een mondmasker te dragen gedurende het gehele concert.

Georg Hage.jpeg

Uitvoerenden
Zang – Studium Chorale
Dirigent – Georg Hage