Leenders dirigeert Leenders

25 jaar Hans Leenders als artistiek leider van Studium Chorale

Afgelopen jaar vierden we groot feest, want Studium Chorale bestond 50 jaar. Dit jaar valt er ook iets te vieren:
Dirigent en artistiek leider Hans Leenders staat 25 jaar aan het roer!

Daarom zetten we hem én zijn muziek in de spotlights.
Leenders is niet alleen een begenadigd dirigent en creatieve geest, zijn artisticiteit komt ook tot uiting in zijn composities voor koor. Daarom op 2 en 4 juli een selectie van zijn mooiste koorwerken.

Studium Chorale voert – deels samen met de zangers van Lingua e Musica uit Maastricht en het Franciscuskoor uit Venlo - de werken O-Antifonen en Intentions uit. Daarnaast brengen zij nog enkele van Leenders’ werken die hij speciaal schreef met zíjn Studium Chorale in gedachten. Het programma wordt ten slotte aangevuld met enkele orgelwerken, uitgevoerd door Marcel Verheggen.

Op 4 juli is dit concert, in samenwerking met Pro Organo, de opening van het orgelfestival L'Europe et L'Orgue in Maastricht.

Benieuwd geworden? Kom luisteren en vier met ons (én Hans) mee!

Uitvoerenden
Zang – Studium Chorale, in samenwerking met Lingua e Musica Maastricht en Franciscuskoor Venlo
Dirigent – Hans Leenders
Orgel – Marcel Verheggen

Concerten en locaties
zo 2 juli 2023, 16.00 uur
Sint-Antonius van Paduakerk
Antoniuslaan 93, Venlo
Toegangsprijs:
€ 15 regulier
€ 7,50 student
Kaartverkoop: klik hier om kaarten te reserveren.

di 4 juli 2023, 20.00 uur
Sint Servaas Basiliek
Keizer Karelplein 3, Maastricht
€ 15 regulier
€ 7,50 student
Kaartverkoop: aan de deur.

Lingua e Musica Maastricht
Franciscuskoor Venlo