Me miseram quid agam

Nieuw werk van Gerard Beljon in het programma Hymns of el mar'a

Voor zijn nieuwste werk liet componist Gerard Beljon zich inspireren door een 12e-eeuws muziekstuk uit de Onze-Lieve-Vrouwebasiliek en verklankte zijn visie op wat er nu in de wereld gebeurt, van het oorlogsgeweld in Oekraïne tot de verschrikkingen in het Midden-Oosten. In Me miseram is een vrouw vertwijfeld op zoek is naar haar verloren geliefde. Beljon verenigt in dit werk westerse muziek met klanken uit het Midden-Oosten en laat via solisten Rianne Wilbers en Paloma Lázaro Arteaga in het Latijn en Arabisch emoties doorklinken die over eeuwen, landsgrenzen en culturele achtergronden heen gaan.
Zo slaan componist en koor een muzikale brug tussen oost en west. Er ontstaat een kunstvorm die gevoed wordt door twee verschillende culturen, maar belangrijker nog; er ontstaat begrip, verdraagzaamheid, verbinding, eenheid.

Me miseram quid agam/Min al acmaaq werd uitgevoerd tijdens het programma Hymns of el mar'a (Hymnen van een vrouw) in Maastricht, Sittard en Amsterdam.

Wilt u Me miseram quid agam/Min al acmaaq (nog eens) beluisteren? Ga dan naar deze link.
Op de radio wordt het concert uitgezonden op:
Zondag 18 december 2022 - 19.00 uur - Radio L1
Zaterdag 24 december 2022 - 23.00 uur - Radio 4 - Vrije Geluiden (ook terug te beluisteren via de Radio 4 website).

Me miseram Orgelpark.jpeg
Me miseram quid agam/Min al acmaaq van Gerard Beljon in Orgelpark Amsterdam.